21 august 2010

Cum sa pastrezi ordinea in bucatarie

Dupa ce luni de zile am avut senzatia ca nu fac decat sa spal vase toata ziua, am concluzionat ca nu abordez problema cum trebuie. Drept urmare am facut un set de regulii pe care le urmez fara exceptie si rezultatele s-au vazut imediat.
1. Spal toate vasele imediat ce le-am murdarit. Am remarcat ca daca las o singura farfurie in chiuveta , imediat face pui.
2. Aragazul il curat dupa fiecare folosire, chiar daca are doar o mica pata. In acest fel nu mai pierd timp cu frecatul petelor uscate. La fel procedez si cu cuptoarele.
3. Matur si daca e nevoie, spal pe jos dupa fiecare masa si astfel nu se mai cara firmiturile in toata casa.
4. Fac ordine in frigider saptamanal. Scap de toate alimentele expirate, cutiutele cu resturi de mancare, legume si fructe trecute.
5. Am un pulverizator in care am pus un amestec de apa cu 2-3 picaturi de clor, cu care dezinfectez suprafetele de lucru.
6. Lunar fac ordine in dulapuri si arunc tot ce a expirat.
7. De doua ori pe an decongelez combina.

4 comentarii:

  1. Succes cu planul tau, la fel fac si eu mai ales cu vasele murdare :) le spal si daca este 12 noaptea doar pentru ca nu am chef sa imi incep ziua cu spalat vase in loc de prima cafelutza :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi stricam toata ziua cand intram in bucatarie si vedeam vase.

    RăspundețiȘtergere
  3. Halooo!Exista si masini de spalat vase!Dragele mele,dupa ani de zile de diferite programe si metode,inclusiv promisiuni (neonorate)din partea celorlalti membrii ai familiei,am apelat la aceasta ultima sansa.Si e bine.
    Chiar daca au aparut alte probleme(cum ar fi :cine scoate vasele din masina,etc),eu zic ca functioneaza.Plus ca nu se intampla nimic daca nu se umple din prima,vasele stau f.bine acolo,nu le vede nimeni.Ca pana seara oricum se pot strange chiar si 2!Succes!

    RăspundețiȘtergere
  4. Punctul 3 trebuie sa incep sa-l aplic si eu. Trebuie! De cand aplic punctul 1 mi-e mult mai bine, sincer.

    RăspundețiȘtergere