20 octombrie 2010

Ce este normal în a înșela?

Revin cu un subiect controversat. Este firesc să înșeli? Mulți bărbați au răspunsul clar, DA, este imposibil să ai raporturi sexuale cu o singură persoană o perioadă îndelungată, spun ei și o susțin cu tărie. Unul mi-a spus că cei care au o asemenea relație ar cam fi anormali, că o persoană normală nu este capabilă de o asemenea fidelitate. Cu alte cuvinte, mi-a recomandat să cobor de pe norișorul meu de puf și să accept, că mai devreme sau mai târziu, soțul meu, mă va înșela și n-ar fi exclus să-l înșel și eu. Contrar sfatului binevoitor, refuz cu încăpățânare să iau o asemenea posibilitate în calcul. 
Este adevărat că există ispite pentru toți și puține persoane se pot lăuda că nu au fost tentate să flirteze, chiar dacă aveau partener stabil. Dar, de la a fi ispitit și până la a ceda impulsului de a înșela, este un pas destul de mare.
Ce îi determină pe cei care aleg să înșele, să facă acest pas? Inițial am crezut că lipsește dragostea din respectivele cupluri. Ei bine, m-am înșelat. Cunosc bărbați care își adoră soțiile, dar asta nu-i împiedică să calce strâmb din câns în când. Scuzele lor sunt copilărești: diversitate, plictiseală, alcool. Cică, dacă nu au se implică sentimental, nici nu se consideră că au înșelat. Și, cei mai mulți cred că soțiile nu știu. Un alt basm, femeile simt când sunt înșelate, dar de cele mai multe ori, din motive numai de ele știute, aleg să ignore acest lucru. 
Măi bărbați, treziți-vă la realitate! Când alegeți să vă înșelați partenera, alegeți să o răniți înfiorător. Este destul de rău când te trădează un străin, dar când omul în care ai cea mai mare încrdere, în fața căruia ai lăsat toate armele jos, te înșeală, ți se prăbușește toată lumea. Și pe lângă soții, vă răniți indirect și copiii. Chiar atât de mult conteză o aventură, încât să nu țineți cont de oamenii cei mai dragi? Și, nu uitați, se află întotdeauna, chiar dacă durează . Asta.........dacă vă pasă.

19 comentarii:

  1. Nu exista scuze, exista motivatii. Iar sotii ar trebui sa aiba grija fiecare sa nu dea motive celuilalt sa faca gestul acesta. Comunicarea in casnicie e sfanta.

    RăspundețiȘtergere
  2. nimic nu e normal in asta. nici cand o fac barbatii nici cand o fac femeile. nici macar razbunarea nu este o scuza

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce scuze...? nu se accepta asa ceva, daca ai tot ce-ti trebuie pentru ce sa inseli? pe deasupra daca mai si spui ca iubesti persoana respectiva...inseamna ca nu sti cu adevarat ce inseamna a iubii...
    Aici am avea mare nevoie sa-si dea si ''domnii'' cu parerea...sunt curioasa ce ar sustine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Parerile femeilor sunt total diferite de cele ale barbatilor.

    RăspundețiȘtergere
  5. de ce inseala barbatii sau de ce inseala femeile?.......in primul rand pt ca in cuplul respectiv nu exista comunicare ,intra monotonia lipsa de nou lipsa de imprevizibil,dupa care intra celelalte motive la ordinea zilei ..stresul lipsa banilor lucru care mai tare accentueaza starea din casnicie sau cuplu si duce in cele din urma de la inselat care e f usor la despartire sau divort

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt de acord cu Klaudyuta - din moment ce intre cei doi soti nu mai exista nici comunicare, nici acea atractie care era prezenta la inceput, apar si alte probleme, unul dintre cei doi o sa tinda spre ceva mai nou care sa-l tenteze mai mult.

    Din cauza asta, mereu am fost de parere ca intr-o relatie trebuie mentinuta acea scinteie care sa-i indragosteasca unul de altul pe zi ce trece tot mai mult. Nu trebuie sa ne lasam pe o ureche dupa casatorie. Trebuie sa avem grija unul de altul, si atunci nu cred ca va aparea acel gind legat de inselare.

    RăspundețiȘtergere
  7. Aici nu exista reţete, dar eu zic aşa: femeia care este mereu îngrijită (coafată,manichiurată,îmbracată,etc), mereu zâmbitoare şi gata să glumească, indiferent de problemele existente, mereu atentă la nevoile soţului, are mai multe şanse la fidelitatea acestuia.
    Menţiuni:1. Ideal e să existe şi reciproca din partea soţului, într-un cuplu real se observă eforturi pentru asta. 2.Mereu înseamnă zi de zi de zi de zi...

    RăspundețiȘtergere
  8. Bănuiesc că și în problema asta e ca și cu bătaia: dacă a făcut-o unul dintre parteneri o dată, o va mai face, deci promisiunile de îndreptare sunt rareori onorate.

    RăspundețiȘtergere
  9. Silavaracald, am un amic care isi inseala sotia, ii pare rau, se cuminteste cateva luni, dupa care o ia de la capat cu adulterul, parerile de rau, cumintenia......

    RăspundețiȘtergere
  10. Parerea mea este ca prea pui barabatii la zid. Oare numai ei inseala? Te-ai uitat peste procentaje, cine inseala mai mult, si cat este diferenta intre barbati si femei? Deci, acest articol se termina prea cu bataie la noi barbatii. Eu sunt foarte de acord sa nu insele nici una din parti. Casnicia este casnicie. Oricum, din punct de vedere sociologic sunt anumite rasunsuri, iar din prisma psihologului cu totul alte raspunsuri. Sunt ff multe de zis si de discutat. Pro si contra, depinde de care parte a baricadei esti. Dar intotdeauna, daca poti, sa fi la mijloc, pentru ai intelege pe toti.

    RăspundețiȘtergere
  11. Gusti, se prea poate sa fiu subiectivă, cunosc prea mulți bărbați care au călcat strâmb și prea puține femei. Poate ele sunt mai discrete, poate cercul meu este format din foarte mulți bărbați. Zilele trecute am auzit de o amică care a fugit după un altul, lăsându-și bunătate de bărbat cu ochii în lacrimi. Săracul de el l-am căinat cu toatele, ce om bun, ce ghinion. Până am aflat că omul bun o înșela de la începutul căsniciei, cu diferite persoane fără a rata nici o ocazie.

    RăspundețiȘtergere
  12. Aveti atat de multa dreptate....si eu m-am intrebat de atatea ori de ce barbatul nu este mutumit cu ceea ce are...inca nu am reusit sa aflu raspunsul...inca mai caut.....niciodata nu te gandesti ca ti-se poate intampla tie...dar totusi se poate

    RăspundețiȘtergere
  13. Si apropo cred ca e timpul sa imi fac bagajele si sa o iau la fuga cat inca mai am putere...

    RăspundețiȘtergere
  14. Inselatul nu trebuie luat ca un minus al omului, ci ca o manifestare a naturii umane. Nu exista unul la fel cu altul pe lumea asta. Asa cum mie inselatul mi se parea "cool" acum cativa ani si acum mi se pare cea mai mare mizerie pe care as putea sa mi-o fac intai mie si apoi celor din jurul meu, la fel de simplu le e si altora sa trateze, dintr-un punct sau altul de vedere, aceasta situatie.

    Tu ai aceasta parere, multi o avem. Ideea e ca inselatul nu se poate aproba sau nega, ci trebuie inteles si invatat ceva, daca se poate, de aici. Daca nu, fiecare isi traieste viata cum vrea si nimeni nu are niciun drept sa intervina, nici macar copiii.
    Propria constiinta este singurul judecator pana la urma.

    RăspundețiȘtergere
  15. cu cine inseala sotia un barbat?....cu o sotie a altui barbat !....de ce doamna isi inseala sotul se intreaba cineva?....in natura nimic nu se pierde totul se ...transmite !

    RăspundețiȘtergere
  16. Pe lumea asta in afara de minciuni si iluzii nu exista altceva?

    Cred ca inselatul se manifesta in special la oameni slabi, fara personalitate, care sunt chiar patetici ca nu gasesc altceva cu ce sa isi umpre timpul, ca nu sunt in stare de mai mult in viata.

    La ce are rost sa faci asa ceva? Exista mii de lucruri pe lumea asta care nu le-ai incercat, inseli si ramai un fraier ca nu ti-ai gasit altceva mai bun de facut.

    RăspundețiȘtergere
  17. Barbatii inseala ca nu mai sunt satisfacuti dpdv sexual de nevasta. Asta nu inseamna ca nu o mai iubesc. Asta este tot.

    RăspundețiȘtergere
  18. atunci si femeile la fel fac,nu sunt destul de satisfacute dpdv sexual de catre sot. dragi barbati,nu va faceti griji.daca va inseala nevestele voastre asta nu inseamna ca nu va mai iubesc. hai ma lasi??? ei inseala din orice motiv,vor diversitate,s-au plictisit,ea il iarta mereu si el stie ca are un loc sigur unde sa se intoarca oricand isi doreste,nu i se mai pare atragatoare ca inainte,si eu sunt mama,si nu mai sunt ca inainte,chiar daca am numai 21 de ani,sarcina si-a lasat amprenta pe corpul meu,asta este,sunt mandra fiindca sunt semnele unei sarcini,un suflet pe care l-am adus in lumea asta,dar daca iubesti pe cineva il iubesti asa cum este,cu bune si cu rele. si unele femei chiar le ofera totul sunt frumoase gospodine,tandre,au grija si de cresterea copiilor,si el iar inseala. de ce? probabil de la prea mult bine si probabil se lasa in faptul ca ea nu o sa afle niciodata. mare greseala,este o vorba,ulciorul nu merge de multe ori la apa.

    RăspundețiȘtergere