10 ianuarie 2011

Fuchsia

Fuchsia mov
        Mult timp am crezut că fuchsia este doar o culoare. Târziu am aflat că Fuchsia se referă la cercelușii care atârnau în ferestrele copilăriei mele.
         

Fuchsia cu flori batute
                 Fuchsia (cercelușul) este o plantă de interior. Se adaptează foarte bine în camerele cu aer nu prea uscat, în coșuri suspendate sau jardiniere. Primăvara, Fuchsia formează lăstari și frunze noi. Florile iau naștere pe lăstarii tineri. Din acest motiv este bine ca în fiecare primăvară să se aplice tăieri asupra plantei. Înflorirea are loc din primăvară până în toamnă, Fuchsia fiind considerată o plantă de zi lungă.
Are nevoie de multă lumină, dar nu suportă soarele direct, de aceea este bine, ca vara, să fie așezată în locuri ușor umbrite. Pământul se menține umed din primăvară până în toamnă. Iarna se udă foarte puțin.
Fuchsia cu flori albe
        Aerul prea cald și uscat determină căderea frunzelor, de aceea este bine ca vara plantele să fie scoase afară și pulverizate din când în când cu apă. Căderea progresivă numai a frunzelor bazale se datorează insuficienței apei și luminii.
        Căderea bobocilor poate avea loc în următoarele situații: udarea necorespunzătoare( prea mult sau prea puțin), insuficiența luminii, căldura prea mare, mutarea sau schimbarea poziției ghiveciului.


Fuchsia cu flori mov

        Ciupirea vărfurilor lăstarilor este necesară, la plantele tinere, pentru obținerea unei mai bune ramificări. Ea poate fi repetată de 1-2 ori pe lăstarii noi care se formează.
Fuchsia
        Ca multe alte plante Fuchsia se înmulțește prin butași din lăstari care se fac primăvara și în august-septembrie.. Înrădăcinarea se obține în nisip, turbă, pământ de frunze. Durata înrădăcinării este de 3 săptămâni, după care se plantează în ghivece de 6-8 cm, într-un amestec alcătuit din pământ de grădină, turbă și nisip.
       

3 comentarii:

  1. Una din preferatele mele,dar am pierdut-o si pe asta,nu stiu ce nu i-a placut:ori prea mult soare si caldura ori habar nu am.Pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am o iubire aparte pentru florile astea din vara asta, ele m-au ajutat sa-mi aleg schema de culori pentru nunta mea de vara din gradina, si in jurul lor s-a invartit totul pana la urma. De cate ori vad o floare de asta, gandul imi zboara la asta-vara :) Dar nu stiam ca se cheama asa, nu m-am gandit...

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant! Eu acum am aflat ca asa se numesc cercelusii copilariei mele :)

    RăspundețiȘtergere