10 octombrie 2010

Dulcostevina, o solutie pentru cei care vor sa slabeasca

Am vazut o stire despre extractul de stevie, produsul minune, natural si fara calorii, care poate inlocui cu succes zaharul, chiar si in prajituri. Asa ca m-am apucat de cercetatat. Iata ce am aflat:
  • Este un extract obtinut dinntr-un soi de stevie (Stevia rebaudiana), inrudita cu a noastra. Extractul se realizeaza din frunzele plantei.
  • Are o putere de indulcire mai mare ca a zaharului.
  • Se gaseste sub forma de pulbere si sub forma de solutie.
  • Pulberea se poate folosi in prajituri, cu atentie la cantitati. Se pare ca un varf de cutit de pulbere de dulcostevina este echivalentul unei linguri de zahar. Dezavantajul major este sensibilitatea sa crescuta la umiditate.
  • Solutia de dulcostevina are o putere de indulcire mai mica, dar este usor de folosit, deoarece sticlutele sunt prevazute cu dozator. Este utilizata mai des pentru indulcirea bauturilor. 6 picaturi indulcesc 200 de ml de lichid.
  • Consumul de dulcostevina reduce apetitul pentru dulciuri deoarece, spre deosebire de zahar, care da senzatia de foame datorita maririi cantitatii de insulina in sange, aceasta stabilizeaza nivelul glicemiei.
  • Dupa cum am precizat si mai sus, dar repet pentru ca mi se pare una dintre cele mai importante calitati, nu contine calorii.
  • Dulcostevina are si proprietati diuretice, consumul acesteia ajutand la eliminarea surplusului de apa din celule.
  • Este indicata persoanelor care sufera de diabet.
  • Are un gust usor diferit de cel al zaharului, de lemn dulce.
  • O sticluta de 60 de ml costa in jur de 18 lei, iar 25 de grame de pulbere costa aproximativ 23 de lei.
  • Se gaseste in farmacii si in supermarketuri.
Mie mi se pare o solutie buna pentru cele care isi doresc sa slabeasca si nu se pot abtine de la ceva dulce. Nu trebuie uitat insa, ca in prajituri, zaharul aduce doar o parte din calorii, restul sunt aduse de faina, grasimi, alune, fructe uscate, etc.

7 comentarii:

  1. Mie mi s-ar potrivi, nu prea ma pot abtine sa nu mananc ceva dulce la 2 3 zile ;))) desi incerc :-s

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte util articolul tau ! Socrul meu are diabet si am sa-i recomand dulcostevina. Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  3. ZuZu, cine se poate abtine???
    Zina, ma bucur ca ti-am fost de folos.

    RăspundețiȘtergere
  4. O să mă urâți foarte tare dacă o să zic că n-am probleme cu greutatea?! Dar zahărul oricum e discutabil, numărându-se printre alimentele cancerigene, fiind un puternic oxidant celular.

    RăspundețiȘtergere
  5. Silavaracald, cum sa te uram tocmai pe tine?

    RăspundețiȘtergere
  6. MUltumim pentru articol o sa tinem cont . sa fie de ajutor ,tuturor .

    RăspundețiȘtergere