6 ianuarie 2011

Kalanchoe

Kalanchoe
        Kalanchoe este o plantă decorativă atât prin frunzele cărnoase, ei de un verde închis, cât și prin florile ei, care au nuanțe diferite: roșu, roz, portocaliu, violet, galben. Kalanchoe este o plantă de zi scurtă. Dezvoltarea florilor se realizează când planta dispune  de aproximativ 6 săptămâni de zile scurte.
        Plantele se sădesc în ghivece de la 7 la 15 cm. În ghivecele mici (7-10 cm) se pune câte o singură plantă, iar în cele mari (13-15 cm) câte 3-5 plante. Se aleg plantele de aceeași mărime.
         Ciupirea ajută la formarea unor plante mai voluminoase și cu mai multe flori. Ciupirea se realizează prin tăierea a aproximativ 1 cm din vârfuri. Îndepărtarea primelor inflorescențe conduce la obținerea de plante mai scurte, cu mai multe inflorescențe suplimentare, iar înflorirea este întârziată doar cu câteva zile.
Kalanchoe cu flori roz
       Kalanchoe se udă dimineața. Deoarece este o plantă suculentă, are nevoie de apă puțină. Excesul de umezeală favorizează apariția bolilor. Uscăciunea nu trebuie să fie excesivă pentru că determină pigmentarea în roșu a frunzelor și a tulpinelor.
        Fertilizarea se începe după 3-4 săptămâni de la plantarea în ghivece. Microelementele necesare pentru Kalanchoe sunt zincul, manganul, cuprul și borul.
        După înflorire, se taie vârfurile și se așează într-un loc umbrit. Pentru o lună, pământul se păstrează aproape uscat după care planta se mută într-un loc luminos și se reia udarea normală.
        Înmulțirea se realizează prin butași. Aceștia se fac din vărfuri cu lungimea de 5-7 cm. Adâncimea de plantare este de 2-3 cm. Butașii nu se plantează imediat după tăiere. Ei se lasă câteva zile pentru deshidratare, până când se cicatrizează tăietura și frunzele devin moi.
Kalanchoe cu flori roșii

        Kalanchoe este o plantă foarte frumoasă și ușor de îngrijit, care înflorește pe toată perioada iernii, îmbogățind camerele prin culorile ei.

14 comentarii:

  1. E o plantuta frumusica,am avut, dar nu prea am stiut sa o ingrijesc sa fie frumoasa.Pana la urma s-a dus,mereu zic sa o inlocuiesc,dar nu am reusit.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am trei, dar vreau să le înmulțesc. Acum mi-au înflorit toate și sunt superbe.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-s chiar asa simpatice florile alea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Aveam si eu planta asta prin casa si chiar nu stiam cum se numeste...

    RăspundețiȘtergere
  5. si mie imi plac. Sunt dragute

    Infloresc foarte abundent :)

    RăspundețiȘtergere
  6. am si eu o floare asa , nu o ingrijesc prea mult si totusi infloreste abundent

    RăspundețiȘtergere
  7. am avut si eu o floare, de fapt inca o mai am. Dupa ce au trecut florile, am luat butasi, am reusit sa o inmultesc, la modul ca acum am 4 ghivece cu aceeasi planta.Problema mea este ca nu mai infloreste de loc. Nici planta mama nici celelalte. Imi poate da cineva un sfat...? Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am doua. Cat timp le-am tinut in casa la fereastra aratau deplorabil si nu infloreau. Le-am lasat pe balcon la muuulta lumina...aprox 40 grade vara...-10 iarna cel putin. Au inflorit. Le-am bagat in casa cu gerurile din iarna asta...s-au palit imediat. Cum le-am dat in frig iar si in lumina...si-au vazut de inflorit:D. Lumina..muuultaaa. Asta cred ca este cuvantul magic.

      Ștergere
    2. A mea are lumina din plin si tot nu mai infloreste:( A tot crescut, s-a facut mare, dar a inflorit doar la inceput cand am primit-o. As vrea s-o mut intr-un ghiveci mai mare, desi deja am facut asta o data..

      Ștergere
    3. Buna,
      vreau sa-ti spun ca planta a tot crescut din cauza ca i-ai pus un vas mai mare si floarea a inceput sa lucreze in frunze si nu in floare.aici este greseala-vasul mai mare.

      Ștergere
  8. Aceasta floare ai trebuie foarte multa lumina,o udati o data pe saptamana si temperatura trebuie sa fie pe timp de iarna pana la plus 17 grade,in Primavara incepand cu luna Martie scoateti-o pe balcon sau pe terasa si veti vedea cat infloreste.Daca o puneti in ghiveci mare ea isi face radacina mare,de preferat sa aibe ghiveciul mediu si veti avea o floare splendida.Infloreste incepand din Ianuarie si pana in Julie.Floarea este originala din Madagaskar si a fost adaptata si aici la noi in Europa.Este indicat pe timp de iarna saaibe cat mai multa lumina,iar din Martie o puteti aseza in balcon,terasa...etc.

    RăspundețiȘtergere
  9. am si eu o asemenea floare doar ca dupa ce am primit-o (de aproximativ un an) nu a mai inflorit, desi am mutat-o intr-un vas mediu si are suficienta lumina. ce ar trebuii sa fac?...multumesc:)

    RăspundețiȘtergere
  10. floarea mea nu a mai inflorit de foarte mult timp, probabil nu am stiut sigur cum s-o ingrijesc... Intrebarea mea este: adaca o pun acuma la umbrit pentru o luna va mai inflori vreodata? Pentru ca de ceva timp bun nu a mai inflorit. Este verde frumos, creste repede, am si inmultit-o deja, dar nu are flori. Ce sa fac? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  11. Cum trebuie procedat sa obtii frnze mari ca la cele din florarii ?

    RăspundețiȘtergere