28 septembrie 2010

Conflicte

Urasc conflictele, nu-mi place sa ma cert pentru ca ma simt rau dupa orice conversatie in contradictoriu, indiferent daca am avut sau nu dreptate. Asa ca m-am hotarat sa gasesc metode de dezamorsare a conflictelor. Iata cateva care mi s-au parut a fi eficiente:
  • Vorbiti politicos. De cele mai multe ori interlocutorul dumneavoastra va incerca sa fie si el politicos.
  • Respirati adanc, numarati pana la cinci si apoi dati un raspuns persoanei care v-a suparat. Scapati astfel de cuvintele spuse la manie care de multe ori sunt mai dure decat ar trebui.
  • Lasati la o parte mandria si recunoasteti ca ati gresit. Asta e, se intampla oricui. Nu putem avea dreptate intotdeauna.
  • Incercati sa priviti problema si din punctul celuilalt de vedere. Te deranjeaza ca a intarziat 20 de minute, dar poate a avut un motiv intemeiat. Da-i ocazia sa explice.
  • Nu presupuneti . De cele mai multe ori presupuneti gresit. Prea des intalnesc formula am crezut ca...
  • Culegeti informatiile personal si nu prin intermediari. Daca colegul vine si iti spune ca seful a vorbit urat de tine, e posibil sa fie adevarat sau e posibil sa fie doar interpretarea colegului.

5 comentarii:

  1. Tare frumos gandesti, Ela ! Sunt bucuroasa ca m-am inscris la "persoane interesate". Te vizitez zilnic si descopar zilnic ca avem sau macar promovam aceleasi principii de viata...

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum citeva minute am avut un mic conflict cu persoana iubita. Si iarasi am spus vorbe de care imi pare rau. Data viitoare (sper sa nu sa se intimple curind) ma iau dupa aceste sfaturi. Sper sa-mi reuseasca.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Zina, esti foarte draguta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Strumf, toate facem la fel. Spunem cuvinte grele pe care le regretam. Scuze avem destule, dar parca tot rau pica. Si eu sper sa-ti reuseasca aplicarea acestor sfaturi. Si sper sa-mi reuseasca si mie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Compromisul este mereu prezent intr-o relatie pentru ca lucrurile trebuie sa mearga din ambele laturi ;)

    RăspundețiȘtergere