17 ianuarie 2011

Olița

        Olița este un subiect care preocupă toate mamele începând de la o anumită vârstă a copilului. Unele pun copii de la 6 luni, altele fac primele încercări începând cu cel de-al doilea an al copilului. Se pare că nu există o vârstă teoretică la care copilul nu mai face pe el, dar există câteva sugestii care s-au dovedit a fi utile:
  • Învățarea se face mai ușor dacă se alege momentul potrivit: copilul știe să ceară, știe la ce servește olița, când se poate abține mai mult de câteva minute, când începe să-și dorească să fie precum cei mari, etc. Cel mai important este acordul copilului pentru renunțarea la scutece. Dacă el refuză, e bine să mai așteptați câteva săptămâni. Vârsta la care nu mai face pe el nu depinde deloc de dezvoltarea generală.
  • Din momentul în care îl puneți pe oliță, e bine să înlocuiți scutecele cu chiloței (ar fi bine să-i cumpărați împreună și să fie imprimați cu personajele lui preferate). Aceștia îi dau copilului senzația de ud în cazul unor accidente. Altfel, dacă scutecele sunt foarte confortabile și uscate ce motiv ar avea să stea pe oliță?
  • Învățați-l noțiunea de ”înainte” și ”după”. E posibil să vă anunțe după ce a făcut și să nu înțeleagă de ce sunteți așa supărată.
  • Exemplul persoanelor cu care îi place să-și petreacă timpul contează. E bine să vadă și alți copii care fac caca și pipi la oliță. Uneori prietenul de joacă care stă pe oliță e mai convingător decât 10 discursuri de-ale mamei.
  • Eroii din poveste care se confruntă cu aceeași problemă sunt de asemenea de mare ajutor. Găsiți cărți care prezintă copii ce învață să facă la oliță.
  • Explicați ursulețului de pluș ce așteptați de la el (să facă caca și pipi în oliță, să spună când îi vine și să nu mai facă pe el) în fața copilului și rugați-l și pe el să-i explice ursulețului.

7 comentarii:

  1. pana sa ajungem la pusul in practica consideram teoria atat de simpla si nu puteam intelege in ruptul capului ce poate sa fie atat de mare chin la aceasta operatiune.... :D :D

    Acum insa, mi-am reconsiderat pozitia. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am pus-o pe olita de cand a stat in fundulet,nu a plans,nu s-a suparat.De atunci tot stam si degeaba,tot nu cere si facem imediat 2 ani.Stam impreuna,facem amandoua,degeaba....Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  3. Noi , se pare ca ne indreptam usor usor spre orizonturi pozitive :)).Adica , la 1 an si jumatate cere olita pt treburile mari.A stat pe olita de la 1 an , pana cnd a inceput sa o foloseasca exclusiv.Insa , da , e f adevarat ca daca nu speculezi bine momentul, daca il pui prea devreme , spre ex, sau dc il fortezi , te poti lovi de un mare mare esec.Prelungit, chiar.Noi inca lucram, sper sa scapam de tot de scutece.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu l-am pus pe oliță, decât ocazional. Am vazut că nu vrea, am așteptat. De 2 zile face la oliță, dacă se întâmplă să se scape un pic mă strigă și zice ”pipi, caca” și se abține până îl așez la oliță. E tare haios.
    G. Cojocaru mie și acum mi se pare simplu. La noi a venit natural. O săptămână l-am luat cu noi în baie și îl întrebam și pe el dacă vrea să stea pe oliță fără să-i dăm hăinuțele jos. A doua săptămână l-am lăsat fără scutec și l-am rugat să facă la oliță. Prima dată nu prea știa ce are de făcut, dar a prins foarte repede și de a doua zi a început să ceară. Binențeles că am aplicat toate sfaturile de mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  5. Beatrice sunt șanse mari să nu înțeleagă ce ceri de la ea. Las-o fără scutec, chiar dacă îți va mura covoarele. După ce face spune-i că pipi trebuie să facă în oliță, nu pe jos. Nu o certa, doar explică-i. Dacă sunt prea multe accidente, mai așteaptă.

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar ieri am scris si eu un articol cu al meu bebe http://laurita-dana.blogspot.com/...si oli...:)..si azi surpriza..de doua ori caca pe oli.. o fi citit ce am scris ???:)

    felicitari cu blogul ..ff interesant

    RăspundețiȘtergere