15 septembrie 2010

Organizarea timpului

Noi, care avem job cu norma intreaga si copilasi minunati, stim cat e de greu sa ne impartim timpul intre acestia, sot, job, si casa. Stim cum e sa dormi 5-6 ore pe noapte, cum e sa fii in permanenta pe fuga. Avem responsabilitati de care trebuie sa ne achitam chiar daca ne place sau nu, in privinta asta nu putem face mai nimic. Dar putem gasi metode care sa ne economiseasca timpul, metode care sa ne permita sa petrecem acest timp in compania familei noastre.
  • Celebrele to do list sunt foarte eficiente. Am facut un experiment. Timp de o luna mi-am notat in agenda tot ce aveam de facut. Am avut o surpriza foarte placuta, in primul rand pantru ca n-am mai uitat sa platesc facturile, am reusit sa-mi iau hainele de la curatatorie la timp, chiar mi-am dus cartile la biblioteca, am dus copilul zilnic in parc, adica am reusit sa fac lucruri de care, in mod normal, nu aveam timp.  
  • Meniul planificat saptamanal are doua mari avantaje, nu ramai in pana de idei, (la nevoie te poti uita pe meniul saptamanii anterioare) si iti poti face cumparaturile o singura data pentru toata saptamana. Nu mai pierzi timp in fiecare zi prin magazine sa mai iei ba un pui, ba o crema de branza si nu te mai trezesti ca vrei sa faci friptura dar n-ai carne.
  • Identificarea activitatilor inutile care mananca timp, ca de exemplu plimbatul pe canale TV sau convorbirile telefonice interminabile, este foarte importanta. De multe ori, nici nu ne dam seama cand au trecut orele, tocmai din cauza unor asemenea situatii.
  • Nu este un cuvant magic, nu pot prelua si acest proiect, ar insemna sa stau cate o ora peste program in fiecare zi, nu sunt disponibila astazi, ii poti spune colegei care are prostul obicei sa piarda cate 2-3 ore la tine si sa te faca si pe tine sa le pierzi.

Un comentariu:

  1. Salut! De cand sunt mamica aplic si eu aceste reguli...si chiar au efect. Merita încercate de toată lumea, nu doar de mame.

    RăspundețiȘtergere