17 octombrie 2010

Eu, cand voi fi mare, ma fac bun

Suntem grabiti, alergam dupa bani, dupa pozitie, dupa masini luxoase si case cu etaj. Cati am alergat la un azil de batrani sa citim o carte unui om necajit sau sa facem voluntariat pentru copiii orfani?
Suntem invidiosi pe colegul care a terminat proiectul inaintea noastra, pe colega care a fost promovata, pe seful care a luat prima de trei ori mai mare.Cand ne-am bucurat de realizarea unui strain, fara sa simtim un pic de ciuda?
Suntem nervosi, pe "aia" care abia se misca pe trecerea de pietoni, pe "boul" care ne-a luat locul de parcare, pe vanzatoarea de la market care nu e suficient de rapida. Cand ne-am gandit ultima data, ca poate femeia de pe trecere este bolnava si nu poate merge mai repede, sau "boul" o fi avut o urgenta, sau casiera are doar cateva zile de cand s-a angajat?
Suntem intr-o continua competitie. Sa aratam mai bine, sa fim mai slabe, mai harnice, mai apreciate, mai destepte.Copilul meu a vorbit la un an, sotul meu m-a surprins cu o cina romantica, unchiul meu este prefect. Cand am numarat ultima data, faptele bune facute intr-o zi, sau macar intr-o saptamana?
Eu, cand o sa fiu mare, vreau sa fiu un om bun. Cand o sa fiu buna, inseamna ca am crescut, in ochii mei, nu in ani sau in pozitie sociala.

9 comentarii:

  1. Ehei, Ela...Ce vrei tu a vrut şi Isus Christos. Şi a murit pe cruce, singur. Ai grijă, oamenii sunt ca toate fiarele, îi sfâşie pe cei care nu sunt ca ei.

    RăspundețiȘtergere
  2. In afara de R, la 2 ani vorbeam perfect. R era un L.
    Ma enerveaza cei care isi duc viata fara sa tina cont ca actiunile lor influenteaza pe cei din jur: cel care trece pe zebra de parca i-ar fi luat-o ma-sa, cel care ma ignora la magazin pentru ca e prea ocupat sa barfeasca la telefon, cel care conduce prost.
    Ma intrebi de unde stiu ca persoana nu are motive intemeiate? Se vede. Se vede cand cineva merge incet ca nu poate mai mult sau o face din rautate, se vede cand esti ignorat cu intentie, se vede cand ala care conduce prost o face asa de cand s-a pus la volan.
    Eu ar trebui sa fiu intelegator in timp ce acestia isi bat joc de viata mea, de timpul meu.
    Da, unii au circumstante atenuante. Altii deloc. Nu pot sa ii tratez pe toti la fel pentru ca atunci nu fac decat sa dau tonul calcarii mele in picioare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce dragut...prima oara credeam ca copilul tau ti-a spus asta, ca vrea sa se faca bun cand v-a fi mare...dar am fost putin surprinsa cand am citit ca defapt tu iti doresti asta...''Cand o sa fi buna, atunci inseamna ca am crescut'' daca ar gandi toti asa...

    RăspundețiȘtergere
  4. Putini gandesc asa si din ce in ce mai putini se gandesc la cei din jur. Nu avem timp, suntem obositi, nervosi, scuze exista.

    RăspundețiȘtergere
  5. Zack, sunt oameni si oameni. Eu nu ma refer la cei lipsiti de bun simt, doar zic, ca uneori, nu mai facem diferenta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Zina, toti avem ceva bun in noi. Important este sa-l scoatem mai des la suprafata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Oare o sa putem sa scoatem vreodata la suprafata tot ce este mai bun din noi ? Noi ne straduim dar de cele mai multe ori cei din jurul nostru nu ne permite acest lucru .Fiindca asa cum spunea si ela se gasesc mereu scuze .

    RăspundețiȘtergere