18 noiembrie 2010

Cum economisim în timp de criză

        Ne aflăm în plină criză economică, o simțim cu toții în portofelele și în conturile noastre. Chiar dacă am putea economisi o sumă de bani lunar, puțini dintre noi reușim să mergem la bancă, lună de lună și să-i depunem. Așa că, îi cheltuim și pe aceștia. Bani albi pentru zile negre nu prea există la românul de rând.
        Încercând să combat și criza și timpul îndelungat petrecut la bancă pentru o simplă depunere, am căutat o soluție pentru a economisi lunar o sumă, fie ea cât de mică. Recunosc că oferta băncilor este destul de săracă și nu am găsit decât o ofertă care să-mi convină. Se numește economisire-creditare și constă în depunerea unei sume, aceeași în fiecare lună. Eu am încheiat un contract pe 5 ani, dar se poate încheia și pe perioade mai mari, de până la 10 ani. Am ales această variantă, deoarece nu este un simplu depozit. Dobânda pe care o primesc, este destul de mică, 3% pe an la lei, dar mai primesc și 25% primă de la stat, tot prin intermediul băncii, deci, în total 28% pe an, ceea ce mi se pare destul de avantajos. Suma este luată din contul meu, în fiecare lună, deci nu trebuie să fac un drum până la bancă și să pierd timpul acolo. În plus, la sfârșitul celor 5 ani, am posibilitatea să fac un împrumut în lei, cu dobândă fixă de 6%, ofertă bună, comparativ cu cele existente pe piață. De asemenea, se poate încheia un contract pentru economisirea alocației copiilor, exact în aceleași condiții.
        Dezavantajul major constă în faptul că prima de la stat se oferă doar pentru echivalentul a 250 de euro economisiți anual, adică, dacă faci un contract pentru 200 de lei lunar, primești 25% doar din aproximativ 85 de lei, ceea ce nu mai este avantajos. Dacă vrei să economisești mai mult de 85 de lei lunar, poți încheia două sau mai multe contracte. Fiecare persoană are dreptul la un singur contract, dar poți încheia unul pentru fiecare membru al familiei, inclusiv pentru copii. 
        Am găsit doar două bănci care au acest produs, BCR și Raiffeisen Bank. Pentru că cea dintâi m-a supărat destul de rău, am ales-o pe cea de-a doua. 
        

7 comentarii:

  1. Multumiri pentru informatiile clare si convingatoare !

    RăspundețiȘtergere
  2. esti partea minunata a zilei de azi...desigur neuitandu-l pe Dumnezeu si uitandu-ma si la ..soare! iti multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună soluția.
    Mai trebuie doar banii aceia. Mulți dintre noi nu sunt siguri că nu le vor scădea veniturile în continuare, deci ar putea ajunge în imposibilitate de plată.
    Ca idee însă e excelentă. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Silavaracald, am rămas impresionată de chinezi, care reușesc să economisească din puținul pe care îl câștigă. Aceasta le este educația. Noi suntem consumatori înfocați, este adevărat. Eu, deși mi-am propus să cheltui mai puțin pe jucăriile piciului, mă trezesc aproape zilnic cu câte o mașinuță, o carte, un puzzle în poșetă. Nu pot să dau vina pe cel mic. Eu sunt cea care ne se poate controla.

    RăspundețiȘtergere
  5. SALUT.Sunt consilier financiar al bancii BCR-Banca pentru locuinte.Mi-ar face placere sa va pot da cateva detalii despre cele noi aparute.Sunt soluti simple si in acelasi timp sigure.Poti economisi pentru tine si familia ta in cel mai istet mod si sigur.Pentru cei interesati bcreconomisire@yahoo.com va sta la dispozitie

    RăspundețiȘtergere