12 ianuarie 2011

Crutoane

Crutoane
        Criză sau nu, eu am fost învățată că nu este frumos să arunci mâncare. Toate bune și frumoase, dar cum să fac? Când cumpăr pâine mai puțină, toți se aruncă asupra ei și rămânem fără, când cumpăr pâine mai multă, nu se mănâncă, se usucă și trebuie să o arunc. Au fost cazuri când am aruncat și câte două pâini întregi. 
        O prietenă mi-a dat o soluție simplă. Să fac crutoane. Dar nu orice fel de crutoane, ci aromate. Ideea mi s-a părut bună așa că v-o împărtășesc și vouă, dacă aveți obiceiul să aruncați pâine.
Crutoane
        Într-un bol, se pun 4 linguri de ulei, de floarea soarelui sau de măsline, doi căței de usturoi pisați și busuioc. Se lasă acest amestec cam 20 de minute la macerat. Ître timp se taie painea bucățele mici și se așează în tavă, pe hârtie de copt. Se ung bucățelele de pâine cu o pensulă îmbibată cu uleiul pregătit mai devreme. Se țin cam 20 de minute în cuptorul încălzit în prealabil. 
         Uleiul pentru crutoane îl puteți aroma în funcție de gust. Se pot condimenta și cu suc de roșii în loc de ulei, dacă doriți mai puține calorii. 
Ulei aromat pentru crutoane

        Aceste crutoane sunt foarte ușor de preparat, se pot consuma împreună cu supe creme, dar la mine nu rezistă niciodată până la supă. Sunt mîncate în loc de snacksuri și au un mare succes.
        Nu pot zice că e o soluție pentru găurile din buget, dar măcar elimin risipa. 
         

6 comentarii:

  1. Bună idee, îmi place ! Eu ungeam doar cu unt crutoanele, pentru supa-cremă de legume.Ale tale sunt bune de ronţăit la un pahar de vin sau de bere :)

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu tot doar cu unt le faceam. Suna tare bine retata ta. o voi incerca.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. 20 de minute??? la nume feliile de pâine rezisţă maxim 5 minute fara sa se ardă.

    RăspundețiȘtergere
  4. Zoozie, 20 de minute, pe treapta din mijloc la 180 de grade.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si totusi... daca stai sa te gandesti la uleiul pe care il folosesti pentru asta (mai ales daca e de masline) si la timpul/gazul/energia de a taia painea si de o coace, tot cam acolo ajungi... asta in cazul in care painea se usuca inainte sa mucegaiasca :(

    RăspundețiȘtergere
  6. eu am incercat de 2 ori. odata nu se rumeneau si unde era uleiul ramanea moale, apoi am folosit grillul, dar gustul era nasol. si astazi am facut o supa cremade usturoi si am incercat iara. ma gandeam ca de vina e uleiul de masline, dar mie imi place, si am schimbat condimentul,am pus cimbru in loc de busuioc. sunt SUPER GUSTOASE.

    RăspundețiȘtergere