Uneori nu mai stii daca temele sunt responsabilitatea ta sau a copilului. Te-ai obisnuit sa pierzi cate 2-3 ore pe seara lucrand la matematica, romana, engleza. Oricat ar parea de ciudat, prezenta ta constanta nu-l ajuta pe copil, din contra, ii creaza dependenta (daca tu nu esti disponibila, el se blocheaza si nu mai stie ce sa faca), ii micsoreaza responsabilitatea (daca greseste la tema , vina e si a ta), ii reduce performantele (nefiind obisnuit sa gandeasca singur, la testele din clasa randamentul este scazut). Urmatoarele actiuni il pot obisnui sa-si faca singur temele si sa-ti ceara ajutorul numai cand are nevoie cu adevarat:
- Impartiti tema in fragmente mai mici pentru a nu-l speria. Copiii au tendinta sa se blocheze cand vad un numar prea mare de exercitii.
- Alocati fiecarui fragment o perioada de timp. In aceasta perioada nu-l ajutati, lasati-l sa gaseasca el solutia.
- Laudati-l daca a reusit sa rezolve singur macar o parte din acel fragment. Ii va da incredere si va incerca sa rezolve mai mult.
- Nu ii dati rezolvarea pe tava. Intrebati-l unde s-a blocat, ce nu intelege, de ce crede ca nu se descurca.
- Intrebati-l unde ar putea gasi ajutor, un manual, o culegere, o lectie mai veche, maculatorul. E bine sa-l incurajati sa intrebe un coleg. Copii inteleg mai bine de la cei de varsta lor decat de la adulti.
- Invatati-l sa-si verifice tema dupa ce a terminat-o. E posibil sa greseasca la o adunare sau sa manance o litera.
- De cele mai multe ori manualele au si raspunsuri. Puneti-l sa verifice daca a obtinut aceleasi rezulate.
- Stabiliti impreuna obiective saptamanale. De ex. saptamana asta invata 10 cuvinte noi la franceza, tabla inmultirii cu 5,6,7, etc. Obiectivele sa fie accsesibile copilului, dar nu foarte usoare. Verificati la sfarsitul saptamanii indeplinirea lor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu