31 ianuarie 2011

Remedii naturale pentru răceli

        N-am dat importanță răcelilor până nu l-am născut pe cel mic. Un nas curgător, ochii plini de lacrimi și alte simptome ale răcelilor sunt deranjante pentru orice adult, dar când aceste simptome sunt prezente la copilul tău, sunt și mai greu de suportat. Pediatrii sunt fixați pe medicamente și pentru o banală răceală fără febră primești rețetă pentru antibiotic și încă 5 siropuri. Așa că, vrând-nevrând, am început să studiez remediile naturale pentru răceli. 
  • Ceaiurile de busuioc și măghiran sunt perfecte pentru ameliorarea simptomelor răcelii și mai ales pentru decongestionarea căilor respiratorii. Pentru o cană de ceai se folosesc 2-3 lingurițe de măghiran sau 1-2 fire de busuioc cu tot cu floare. Se consumă 6-8 căni pe zi pentru un adult sau 1-2 căni pe zi pentru copii. Eu combin cele două plante într-un singur ceai. O cană din acest lichid fierbinte are efect mai rapid decât paracetamolul.
  • Nasul înfundat se tratează prin aplicarea unui pachețel cu 2-3 linguri de hrean ras pe frunte pentru aproximativ 5-20 de minute. Tot pentru nasul înfundat se poate prepara o soluție din 100 ml de apă fiartă în care se adaugă un sfert de linguriță de sare. Din această soluție se pun 2-3 picături în fiecare nară de 3 ori pe zi. 
  • O baie fierbinte în care ați pus 10 picături de ulei esențial de pin vă poate asigura o noapte liniștită. Uleiul de pin poate fi folosit și pentru masarea tălpilor. 4 picături se diluează în 2 linguri de ulei de floarea soarelui pentru a nu fi prea puternic. Este un tratament foarte bun și pentru tuse.
  • Mierea de albine este și un excelent expectorant pe lângă celelalte proprietăți terapeutice. Nu o adăugați în ceaiuri prea fierbinți pentru a nu-și pierde calitățile. 2 lingurițe de miere amestecate cu zeama de la o lămâie pot considera o modalitate plăcută și naturală de asigurare a vitaminei C, foarte necesară pentru lupta împotriva răcelilor.
  • Toată lumea știe că oțetul scade febra, dar voi scrie oricum pentru că este un tratament excelent. Muiați o pereche de șosete într-o soluție caldă formată din 200 de ml de apă și 100 ml de oțet. Purtați respectivele șosete dacă aveți febră. Fiului meu, acest tratament îi scade febra în 30 de minute cu un grad.  

5 comentarii:

  1. Ela,eu ii dau miere la fetita mea de cand era mica,desi dr. mi-a interzis categoric.Slava domnului,nu stiu daca acesta ar fi motivul,dar nu am avut probleme cu racelile si iesim afara si pe ger cand nu e nimeni afara.De hrean,nu as indica,eu stiu ca pisca la ochi.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. daca tot te-am prins pe subiect: ai cumva idee daca este contraindicat ceaiul de busuioc la bebelusi? am tot cautat informatii in acest sens si nu am gasit nimic...

    RăspundețiȘtergere
  3. G. Cojocaru n-am citit nimic de contraindicații, dar poți să i-l faci mai puțin concentrat, eventual în combinație cu tei. Eu i-am dat celui mic, în combinație cu măghiran, dar are deja 2 ani și 4 luni.
    Beatrice, mierea de albine nu se administrează copiilor până la un an deoarece poate îi poate îmbolnăvi de botulism. Cazurile sunt destul de rare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ela, vreau să fac o precizare deosebit de importantă. Dacă un copil "răceşte" mai des decât normal, să i se facă şi un control alergologic. Noi l-am îndopat pe băiatul nostru cu fel de fel de medicamente contra răcelii, recomandate de medic, până la 3 ani jumate, când Dr. Sarafoleanu, Dumnezeu să-i dea sănătate, ne-a trimis la alergolog. Copilul avea alergie la frig, iar tratamentul era cu totul şi cu totul diferit...

    RăspundețiȘtergere
  5. Zina, ai dreptate. Acum dr au început să dea și tratamente contra alergiilor, alături de cele contra răcelilor.

    RăspundețiȘtergere