24 ianuarie 2011

Dragile noastre cărți

        Am primit o leapșă de la Zina și pentru că este despre unul dintre subiectele mele preferate, cărțile, mă grăbesc să răspund provocării:
1. Cărui scriitor i-aţi încredinţa sarcina de a vă scrie biografia ?
Nu cred că biografia mea merită scrisă dar, de dragul exercițiului, aș spune Daphne du Maurier.

2. Care sunt motivele pentru care i-aţi încredinţa ei sarcina aceasta? 
Îmi place modul în care și-a creionat personajele feminine. A știut să pună în fiecare dintre ele cîte un pic de mister și de căldură.

3. Ce carte aţi pune în capsula cosmică ce ar reprezenta Pământul în faţa civilizaţiilor de pe alte planete ?
Roșu și negru de Stendhal. Reprezintă cel mai bine dualitatea oamenilor.


4. Cum arată pentru dumneavoastră pauza ideală pentru a citi o carte ?
Un fotoliu adânc și o tabletă de ciocolată, o livadă răcoroasă și un coș cu mere, o plajă însorită și un pahar cu apă rece, oricare dintre aceste locuri sunt perfecte. Deocamdată mă mulțumesc cu singurul spațiu din casă în care pot ține o carte fără ca puiul meu să mi-o ia din mână, toaleta.

5. Dacă aţi avea puterea de a “şterge” un personaj de roman,care ar fi acesta ?
Fiecare personaj are farmecul lui. 

6. Care sunt motivele pentru a “şterge” acest personaj ?
7. Cât de mult aţi face pentru a găsi o carte ?
Am tremurat câte o oră în fața chioșcului de ziare când a început nebunia cărților de la Adevărul.

8.Dacă ar fi posibil să vă întoarceţi în trecut, ce scriitor aţi vrea să întâlniţi?
Mircea Eliade

9. Care sunt primele cuvinte pe care i le-aţi adresa ?Cum a reușit să scrie atâtea capodopere? Ce l-a inspirat?

10. Descrieţi biblioteca visurilor dumneavoastră.
O bibliotecă imensă, din lemn masiv, care ar încăpea mai degrabă într-un castel, cu cărți în limbile română, engleză, franceză, italiană.

Leapșa merge mai departe la Strumfita, Zoozie, Silavaracald, Daniela și oricine mai iubește cărțile. 

3 comentarii:

  1. Romaaantică, Ela :)
    Si eu am momente când îmi place Daphne du Maurier, mai ales "Hanul Jamaica".

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte tare blogul.eu te-am adaugat la prieteni,daca vrei ca si tu sa ma adaugi in lista ta ar fi o mare placere pt mine.succes

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos pentru lapsa. Multumita zelist-ului am reusit sa vad si eu ca mi-ai dat ping. ;)

    RăspundețiȘtergere